איך משפרים CRO באתרי איקומרס
במאמר מהו מיטוב יחס המרה, הבנתם את החשיבות של שיפור יחס ההמרה באתר שלכם כך שיניב לכם יותר רווחים וישרת אתכם נאמנה. כעת איך עושים זאת בפועל? ישנם שלושה תחומים עיקריים באתר שלכם שבהם אתם יכולים להתחיל ליישם CRO כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהגביר את ההמרות:
1. דפי מוצר
דפי מוצרים הם עמוד השדרה של כל אתר מסחר אלקטרוני ויכולים לתת המון לשיפור CRO. בדקו את ההשפעות של מיטוב תמונות המוצר, התיאורים וקול המותג שלכם.
צילום מוצרים - כאשר הלקוחות שלכם לא יכולים לקיים אינטראקציה פיזית עם המוצרים שלכם, המדיה שבה אתם משתמשים כדי לייצג את הפריטים שלכם הופכת לגורם המרה מרכזי. ודאו שצילומי המוצר שלכם הם ברזולוציה גבוהה ומציגים את התכונות הפופולריות ביותר של כל פריט.
במידת האפשר, הוסיפו סרטון הדגמה 360 מעלות, או מודל תלת-ממדי כדי להעניק למבקרים חוויה חזותית מלאה.
תיאורי מוצרים - בדומה למדיה שאתם יוצרים, תיאורים מייצגים אחת ממספר מוגבל של נקודות מגע בין קונים למוצרים של מסחר אלקטרוני. למרות שזה עשוי להיות מפתה לכתוב מכתב אהבה ארוך על כל אחד מהפריטים בחנות שלכם, תיאורי מוצרים בעלי המרה גבוהה הם דווקא תיאורים קצרים וקולעים. יותר מדי מידע, והקונים עלולים לדלג על קריאת התיאור שלכם לחלוטין.
מאידך, תיאורים שחסר בהם מידע על התאמה, שימוש, תחזוק או יתרונות ייחודיים עלולים שלא לתת ללקוחות את הביטחון להוסיף מוצר לעגלת הקניות שלהם.
🎯 טיפ אישופ:
ספקו תיאורים ברורים ותמציתיים המדגישים הן את תכונות המוצר והן את יתרונותיו. פצלו מקטעים ארוכים יותר של טקסט עם נקודות תבליט ותמונות כדי לשפר את חווית הקריאה.
2. קול המותג
שיעורי המרה אינם מושפעים רק מפרטי המוצר שאתם בוחרים להציג - גם הדרך שבה אתם מדברים חשובה.
קול המותג שלכם צריך להתחבר עם קהל היעד שלכם. טון מוכר ומעורר הזדהות בונה אמון בין עסקי מסחר אלקטרוני לבין הצרכנים שלהם.
אם למותג שלכם אין עדיין מוניטין, חשבו באופן נרחב יותר על "קול" כרושם הכולל שהתוכן שלכם יוצר. אתם יכולים למשל:
- להציג המלצות של לקוחות, ביקורות מוצרים ואישור ממותגים מהימנים אחרים שעשיתם איתם שת"פ.
- הציעו מדיניות החזרות המאפשרת ללקוחות לנסות ולהחזיר את הרכישות שלהם עם מעט התניות.
- צרו סרטוני מוצר אותנטיים המציגים את המוצר שלכם בפעולה.
כתבות בבלוג - הפוסטים שלכם בבלוג, במיוחד אלה המותאמים למנועי חיפוש ומושכים קוראים, מציעים הזדמנות נוספת להוסיף המרות. התמקדו בקריאות לפעולה וביצירת תוכן שיביא ערך אמיתי לקהל היעד שלכם.
אופטימיזציית קריאה לפעולה - קריאה לפעולה (CTA) היא הפניית הקהל שלכם לאן שתרצו שיגיעו בדרכים שונות, בדרך כלל בצורה של כפתור או קישור לשלב הבא של משפך המכירות שלכם.
עבור פוסטים בבלוג, CTAs מוצלחים רלוונטיים לנושא המאמר. הם גם דוחפים את הקורא לשקול רכישת מוצר מבלי שבכלל חשבו לרכוש אותו מלכתחילה שזה בהחלט מדהים.
A/B testing - יכול לעזור לכם לזהות היכן למקם CTAs בתוך הפוסטים שלכם בבלוג, ואילו מילים וביטויים מושכים קליקים בצורה היעילה ביותר.
יצירת לידים - השתמשו בתוכן הבלוג שלכם כדי לשאול את הקוראים אם הם מעוניינים לקבל תוכן נוסף, כמו PDF להורדה, רשימת פעולות לביצוע או קריאת מאמרים נוספים. זוהי דרך פשוטה להמיר לקוח פוטנציאלי לליד מכירה.
היררכיית עמודים - ארגנו את עמודי האתר בהתבסס על חשיבותו לקוראים. המידע הקריטי ביותר, כמו תמונת המוצר והקריאה לפעולה, צריך לשבת בראש הדף. פרטים ראויים אך פחות נחוצים, כמו המלצות או מידע נוסף על המוצר, ניתן למקם בהמשך.
3. פשטו את פעולות הקריאה לפעולה
לוקח רק 50 אלפיות שנייה למבקר באתר לקבל את הרושם הראשוני מהאתר שלכם. לכן פשוט ולעניין הם שם המשחק.
מכיוון שאתם לא יכולים לסמוך על הזמן והסבלנות של המבקרים שלכם, נסחו את ההנעה לפעולה הרצויה שלכם בפשטות והציבו אותה במיקום ההמרה הגבוה ביותר של הדף. עבור דף הבית, מומלץ לכם לשלב את הקריאה לפעולה מעל לקפל (above the fold).
אחת הדרכים להפחית את המורכבות של הקריאה לפעולה היא להפיץ מידע על פני טקסט ותמונות.
אם אינכם בטוחים מה כדאי לכם להציג, עדיף לבחור במוצרים הנמכרים ביותר או הרווחיים ביותר שלכם - או בפריטים טרנדיים כמו כניסות חדשות או מבצעים נוכחיים.
ערכו בדיקות A/B - מדובר על A/B testing סוג של ניסוי יחס המרה. זוהי דרך להשוות בין שתי גרסאות של אותו דף אינטרנט או תוכן כדי לראות אילו מהן מניבות תוצאות טובות יותר.
זכרו כי בדיקות A/B ניתן ליישם עבור כל סוגי המרות, לא רק מכירות. כל עוד יש לכם השערה כיצד לשפר את התוכן שלכם, לפחות גרסה אחת לבדוק, ופלח מהקהל שלכם לבדוק עליו את השינוי, אתם יכולים לבדוק כמעט כל דבר.
דוגמאות לבדיקות A/B כוללות כפתורי לחיצה, באנרים, רקעים ושורות קופירייטינג בהרשמה לניוזלטר. וריאנטים יכולים לכלול תוכן חדש לחלוטין או שינויים קלים יותר, כמו צבע גופן שונה או קופי שונה במקצת.
לפני שאתם מבצעים בדיקת A/B (או כל בדיקת CRO), ודאו שהאתר שלכם מקבל מספיק תנועה כדי להפיק תוצאות מובהקות סטטיסטית. אם גודל המדגם קטן מדי, ייתכן שהתוצאות לא ישקפו במדויק את האופן שבו אוכלוסייה גדולה יותר תשתמש באתר שלכם.
הוספת פופ אפים - פופ אפ הוא תיבה או בועה המופיעה לפני דף אינטרנט לאחר טעינתו. הם משמשים בדרך כלל כדי להדגיש מידע שרוב הצרכנים רוצים לדעת עליו, כמו קוד קופון זמין. חלונות קופצים גם מודיעים למבקרים על אירועים בלייב, למשל כשמישהו מבצע רכישה בזה הרגע.
פופ אפים מגדילים את יחס ההמרה של אתר על ידי כך שהם מושכים תשומת לב של משתמש. הם יכולים להגיב להתנהגות מסוימת, למשל כאשר משתמש מראה כוונת נטישה על-ידי הזזת הסמן לכיוון החלק העליון של המסך.
כמה מחקרים הראו כי חלונות קופצים מעוצבים היטב ממוקמים בנקודה הנכונה במסע המשתמש יש שיעור המרה ממוצע של יותר מ-9%.
הם גם הזדמנות לאסוף לידים על ידי הצעת תוכן או הנחות בתמורה לפרטי הקשר של הלקוחות.
4. הפכו את סרגלי החיפוש לחכמים יותר
מבקרים שנכנסים לאתר האונליין שלכם ממודעה במדיה חברתית או משאילתה במנוע חיפוש עשויים שלא להגיע עם מוצר ספציפי בראש. עבורם ועבור אחרים, סרגל הניווט שלכם הוא הזדמנות להמיר דפדפנים מזדמנים ללידים מעוניינים.
אם בחנות שלכם יש כמות גדולה של מוצרים, ייתכן שתרצו לשקול להציג את סרגל החיפוש שלכם באופן בולט בדף הבית שלכם, לתת למשתמשים את ההזדמנות ללכת ישירות למקום שבו הם רוצים להיות במקום לחפור בין קטגוריות.
התחילו כבר עכשיו לשפר את יחס ההמרה באתר שלכם ואם אתם צריכים עזרה עם זה, אנו נשמח לייעץ לכם ואפילו לבנות לכם אתר מכירות חדש שיאפשר לכם למטב את יחס ההמרה באתר באופן משמעותי.