הדף הכי חשוב בחנות למסחר אלקטרוני
לא סתם בחרנו בכותרת הזו. חנות מקוונת יכולה להיות מעוצבת, יכולה להיות עם דף בית או אודות שכתובים מצוין, יכולה להיות רספונסיבית (מתאימה את עצמה לכל סוגי המסכים) ויכולה להיות מקודמת בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה פרסומית אחרת. אך בסופו של דבר הגולש \ הרוכש הפוטנציאלי מגיע לדף אחד שבו יוכרע האם הוא יבצע את הרכישה או שלא. הדף הזה הוא כמובן דף המוצר והוא הדף החשוב ביותר בחנות הוירטואלית שלא תמיד מקבל את תשומת הלב המתאימה. עד היום בנינו מעל 1000 חנויות ומעל 1000 עמודי בית, טפסי רכישה וכמובן דפי מוצר ולאחר שניתחנו נתונים רבים במהלך השנים וראינו את הגידולים המשמעותיים בהמרות, המסקנה שלנו מאוד ברורה – הדף החשוב ביותר באתר הוא דף המוצר והדיוק במידע שמכיל מראה תוצאות חד משמעיות!
כשבונים דף מוצר חשוב להכיר את קהל היעד אליו פונה האתר ולספק לו את מקסימום האינפורמציה בכדי שבסופו של דבר הרכישה אכן תתבצע.
הנה כמה אלמנטים שחייבים להיות בכל דף מוצר:
• תיאור תמציתי וברור – הצלחתו של דף המוצר קשורה בקשר ישיר לטיבו של הטקסט שקיים בו, זה שמתאר את המוצר. אל תפליגו בהסברים ובסיפורים ואל תנסו להתחכם או להתחבב על הרוכש. תיאור המוצר חייב להיות ברור ותמציתי וחייב לכלול את מפרט המוצר.
• אפשרויות שילוח כולל עלויות – כאן רצוי שתספקו יותר מאפשרות אחת למשלוח כך שהקונה יוכל להחליט האם הוא מעדיף לקבל את המוצר במהירות רבה יותר אך בעלות גבוהה יותר או שהוא מעדיף לחסוך מעט כסף ולהמתין מעט יותר. גם כאן, טקסט תמציתי וברור ולא מתחכם.
• אפשרויות תשלום – בדף המוצר חייבות להיות מצוינות אפשרויות התשלום וכמה שהן תהיינה בטוחות יותר כך יגבר בטחונו של הלקוח ברכישה. פייפאל לדוגמא היא אופציה מצוינת לתשלום בטוח שרוב הרוכשים און ליין מכירים.
• זמן אספקה – זמן האספקה שיצוין חייב להיות אמיתי וכנה. אל תנסו לפתות את הלקוחות שלכם עם זמני אספקה קצרים שלא תוכלו לעמוד בהם. אולי תרוויחו את הלקוח פעם אחת אך בעתיד הוא יחשוב פעמיים אם לקנות מכם. רוכשים אוהבים לקבל את המובטח להם ולכן תכתבו את זמן האספקה שתוכלו לעמוד בו בהתאם לאזורי אספקה שונים.
• אחריות – אחריות היא אמצעי חיוני לגרום ללקוח להרגיש בטחון בשעת הקנייה. אם אתם נותנים אחריות למוצר, אל תשכחו לציין זאת!
• ספק המוצר – לרוכש חשוב לדעת מי הוא הספק \ החברה המייצרת.
• מספר תמונות ברורות וגדולות – זהו אולי החלק החשוב ביותר בדף המוצר. נהוג לומר ש"העין היא זו שקונה" וזה אכן נכון בעיקר בחנות מקוונת שהתמונות והתיאורים בה הם התחליף לאחיזה והמישוש כמו גם הסקירה בעין בחנות הפיזית. השקיעו בתמונות מוצר איכותיות ואם אתם לא מצליחים לצלם בעצמכם תמונות כאלו קחו צלם מקצועי. התמונות בדף המוצר הן הדרך הטובה ביותר עבור הלקוח להבין מה הוא קונה ויש להן משמעות מכרעת בהחלטה שלו.
• כפתור "הוסף לסל" וכפתור "קנה עכשיו" לקנייה מהירה – הרוכש הפוטנציאלי צריך לזהות באופן ברור את הכפתורים האלה בזמן שהייתו בדף המוצר ולפעמים צריך גם"דחיפה" קטנה בשביל לשלוף את כרטיס האשראי שלו בדמות הנעה לפעולה. חשוב שהכפתורים הללו יהיו יבלטו גם במכשירים ניידים.
• זמינות במלאי – אף אחד לא רוצה לחפש מוצר מסוים, לקרוא עליו ולהוציא את כרטיס האשראי בשביל... לגלות שהוא לא במלאי. הקפידו לעדכן את המשתמשים כמה מוצרים נשארו למכירה ואם המוצר אזל מהמלאי תנו להם אופציה להשאיר פרטים לרשימת המתנה.
בניית דף מוצר מחייבת השקעה, חשיבה, דיוק במידע ויישום האלמנטים שצוינו. אל תתפשרו על דף מוצר בינוני כי המכירות שלכם ייראו בהתאם. השקיעו את מה שנדרש והתוצאות לא יאחרו להגיע.
דוגמא לדף מוצר טוב באתר no-risk:
אולי יעניין אתכם גם
10 טיפים חשובים לשיפור יחס המרה בחנות וירטואלית
מזל טוב החנות באוויר! מה עוד כדאי לעשות כדאי לגרום לה להצליח?