טיפים חשובים לעיצוב אתר אינטרנט


בני אדם מזהים דפוסים בקלות. לכן אתרים שנראים "אינטואיטיביים" בדרך כלל מבוססים על תבניות שחוזרות על עצמן.

אנחנו רגילים לראות עגלת קניות בפינה הימנית העליונה של אתר איקומרס, או תפריט ניווט בצד שמאל. אם האלמנטים האלה חסרים, המשתמשים כן ישימו לב לזה.

ככל שאתר דבק ביותר כללים מוכרים (כמו מבנה תפריט קבוע או תיאור מוצר ליד תמונה), ככה קל יותר למשתמשים להבין אותו ולהתמצא בו.

אבל – אם הכל נראה אותו דבר, האתר עלול לאבד ייחוד. לכן חשוב לאזן בין כללים מוכרים לבין אלמנטים עיצוביים ייחודיים – כמו טיפוגרפיה, תמונות וצבעים – כדי לשמור על חוויית מותג חזקה בלי לפגוע בניווט הנוח.

בחרו פונטים לפי השימוש שלהם

טעות נפוצה היא לבחור גופן יפה – אבל לא מתאים. למשל, טקסט של כפתור או תיאור מוצר חייב להיות קריא וברור – בגודל, במשקל ובאורך שורה – אחרת המשתמש פשוט יתעייף ויעזוב.

לעומת זאת, בכותרות גדולות או באנרים אפשר להיות יותר יצירתיים – למשל בטקסט "הגיעו מוצרים חדשים", אפשר להשתמש בגופן עם יותר "אופי", כל עוד הוא נשאר קריא.

🎯 שימו לב:
רוצים לבנות אתר מכירות מנצח? זה הזמן ליצור איתנו קשר.



פחות זה יותר

גישה מינימליסטית יכולה לחזק את חוויית המשתמש.
ככלל, נסו לא להשתמש ביותר משני פונטים עיקריים (ולפעמים שלישי רק להדגשה). עומס גופנים עלול לבלבל את הגולש ולפגוע בזיהוי המותג.

גם בצבעים – פחות זה יותר. מספיקים שני צבעים עיקריים שייצרו ניגוד טוב ונראות ברורה, בלי להעמיס.

שימו לב לאורך השורות

אם האתר כולל בלוקים של טקסט (כמו תיאורי מוצרים), חשוב לשים לב לאורך השורות.
כששורה נמתחת על פני כל המסך – העיניים של הקורא עוברות מצד לצד וזה מעייף.

לכן מקובל להציג תמונה בצד אחד (לרוב שמאל), ואת הטקסט בצד השני. כך השורה קצרה יותר, קל לקרוא, והחוויה נעימה.

הימנעו מלבן מוחלט

רקע לבן-לבן על מסך מואר במיוחד יכול לעייף את העין.
מומלץ להשתמש בגוונים קצת פחות בוהקים – לבן מעט "שבור" או אפור בהיר מאוד, בשילוב טקסט באפור כהה ולא שחור מוחלט.
המשתמש אולי לא ישים לב – אבל החוויה תהיה הרבה יותר נוחה ונעימה לעין.


עצבו עם מחשבה על הגרוע מכל

כשאתם בונים אתר, סביר שאתם עובדים עם אינטרנט מהיר ומחשב חזק. אבל הגולשים שלכם לא תמיד נמצאים בתנאים כאלה.
חשבו על מישהו שגולש מהטלפון בטיסה עם אינטרנט חלש. אם כל דף נטען לאט או נתקע – הוא יעזוב.

לכן חשוב לעצב גם למצבים בעייתיים:

  • לבטל הפעלת וידאו אוטומטית במובייל
  • לוודא שהתוכן החשוב נטען קודם
  • לוודא שהאתר מהיר ככל האפשר

לסיכום: אתר טוב הוא כזה שמשלב היגיון מוכר עם זהות ברורה. הוא נראה טוב, נטען מהר, קל לקרוא בו – ובעיקר גורם למשתמש להרגיש בנוח.

חברת e-shop בונה מזה מעל ל-20 שנים אתרי איקומרס עם דגש על חווית משתמש ועיצוב מותאם לאיקומרס - הממשק שלנו בעברית ואנו מבינים את הקהל הישראלי. נשמח לשמוע על איזה אתר חשבתם לבנות?

אודות הכותבת
לירז אפרמוף
לירז אפרמוף

המאמר נכתב על ידי לירז אפרמוף מהבכירות בתחום השיווק הדיגיטלי, מומחית דיגיטל ואסטרטגיית תוכן, בליווי רונן מנהל מחלקת הקידום ופרסום באישופ. מדובר בתוכן מקצועי ועדכני מבוסס מקורות אמינים וניסיון מוכח בפועל. המטרה שלנו היא להעניק לקורא תוכן איכותי בתחום האיקומרס שיתן ערך מקסימלי.