רעיונות לחנות וירטואלית

חנות אינטרנטית היא חנות לכל דבר ועניין. כאן מציג בעל העסק את המוצרים או השירותים שלו, מזמין את הגולשים האקראיים או הלקוחות הקבועים להיכנס, להתרשם מהמלאי והמבחר וכמובן מעודד אותם לבצע רכישות שיגדילו עבורו את ההכנסות ואת מעגל הלקוחות הנאמנים. אין זה פשוט כלל וכלל להקים חנות אינטרנטית, שכן כיום יש לא מעט עקרונות שחשוב מאד לפעול על פיהם. יחד עם זאת – רשת האינטרנט כל כך גדולה ורחבה וללא ספק אין זו קלישאה לומר שיש כאן מקום לכולם. ישנן לא מעט חנויות וירטואליות שמציעות מוצרים או שירותים באותו תחום העיסוק, זאת בזכות תודעת שפע של בעלי העסק וההבנה שיש להם מקום בין קולגות או בעלי עסקים אחרים שעוסקים גם הם באותו התחום.

 רעיונות לחנות וירטואלית

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית?

התשובה לשאלה זו פשוטה – הכל! כמעט ואין תחום שירות או מכר שאי אפשר לבסס אותו בפלטפורמה הנכונה ולבצע מכירות דרך אתר שהוא חנות וירטואלית. החל מחפצים ורהיטים גדולים לבית, דרך מוצרי יומיום כמו ביגוד והנעלה או מוצרי מזון וכלה במשחקים, צעצועים, מתנות ושוב – כל מה שעולה על דעתו של בעל העסק. נדירים עד כדי לא קיימים הם תחומי העיסוק שאינם מאפשרים מכירה מרחוק דרך אתר אינטרנט, ויתרה מכך – אפילו הנושא של התאמה אישית או עיצוב אישי של אביזרים שונים או חפצים כבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מהתחום של קנייה אונליין.

 

היתרונות הגדולים של קנייה דרך חנות וירטואלית

אין ספק שהחנויות הווירטואליות הביאו איתן בשורה גדולה לקהל הגולשים ברשת האינטרנט. אתרי המכירות משחררים את הקונים מההגבלה של שעות הפעילות, מההכרח להגיע למקום פיזי מסוים שאולי ממוקם במרחק גאוגרפי גדול מהם והעיקר – נוחות ההזמנה. מכיוון שאתר מכירות מקוון פעיל ופתוח לאורך כל שעות היממה, יכול הגולש לבצע את ההתרשמות מהמוצרים או את הקנייה עצמה בכל שעה שיבחר, מהסלון שבבית שלו. הוא לא צריך להתלבש בצורה ייצוגית או מכובדת, לא צריך לצאת מהבית ופשוט יכול גם באמצע הלילה להיכנס לאתר החנות, לראות את מגוון המוצרים ולקבל את ההחלטה אודות ביצוע הרכישה וההיקף שלה.

 

מה חשוב שיהיה בחנות וירטואלית?

הקמה ותחזוקה של אתר מכירות אונליין הן עבודה לכל דבר ועניין. אין פה משימה חד פעמית שלאחריה האתר פועל באופן עצמאי. ישנם דגשים חשובים ביותר שצריך לשים אליהם לב כאשר מקימים את אתר החנות והם יסייעו מאד לזרימת הגולשים אל האתר. להלן כמה מהם –

  • תוכן ומידע – מכיוון שאין כאן נציגות פרונטלית של עובדים שמכירים את המוצרים – חשוב מאד שהמידע שמופיע יהיה מדויק, ממוקד ונכון ככל האפשר וכך יחסוך מהלקוח שאילת שאלות או בירור של פרטים נוספים.
  • תמונות – התמונות של המוצרים חייבות להיות מצולמות באופן מקצועי, בצורה ברורה ביותר על מנת להעביר לגולש ככל האפשר את התחושה של המוצר וכדי שהוא יבין לגמרי עד הסוף במה מדובר.
  • ממשק למלאי מעודכן – מוצר מסוים לא זמין במלאי? חשוב מאד שהתצוגה באתר תהיה מעודכנת והגולש יראה זאת באופן ברור.
  • תשלום – תהליך התשלום צריך להיות מהיר, יעיל, נעים וחשוב שיופיע בו כל המידע החשוב והדרוש אודות אבטחת המידע והפרטים האישיים של הגולשים.
  • בחירת פלטפורמה מתאימה – כיום ישנן כמה וכמה פלטפורמות שעליהן מקובל ונפוץ להקים אתרי חנויות וירטואליות. חשוב מאד שבעל המקצוע שבונה את האתר עבור בעל העסק יוכל להסביר אודות ההבדלים בין התשתיות השונות על מנת לוודא שתיבחר הפלטפורמה הנכונה והמתאימה ביותר עבור כל עסק ועבור כל חנות וירטואלית.

 

לבחור את מי שבונה את האתר עבור הלקוח

גם זו בחירה לא פשוטה אך אין ספק שצריך להנחות אותה עיקרון אחד חשוב – ניסיון. לחברת אי שופ יש ניסיון רב בהקמת חנויות וירטואליות והיא בעלת רשימה ארוכה של לקוחות מרוצים. התהליך כולל שלבי אפיון והגדרה שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מהקמת האתר, זאת על מנת לוודא שהנקודה האישית של כל בעל עסק באה לידי ביטוי והגולש ירגיש שהוא נמצא במקום מוכר בו הוא יוכל לקנות את המוצרים שהוא מכיר ומעריך.